Програми лояльності пройшли довгий шлях, перш ніж вони вперше з’явилися в звичному для нас вигляді. Однією з перших програм можна рахувати ініціативу американської компанії S&H “Green Stamp”. Клієнти отримували марки при здійсненні покупок в магазинах і АЗС. Марки було необхідно зібрати в спеціальний альбом і потім обміняти їх на призи з каталогу S&H. Програма була украй успішна і діяла з 30-х по кінець 80-х років.

Літайте літаками

В 1981 American Airlines запустила програму AAdvantage – першу у світі програму для пасажирів, які часто літали (FFP – a frequent – flyer program). Мета програми полягала в утриманні і стимулюванні лояльних пасажирів за допомогою різних преференцій і бонусів. Розмір винагород визначався кількість миль, які пролетів клієнт рейсами American Airlines. До програми досить швидко підключилися компанії з інших секторів економіки. Оцінивши потенціал AAdvantage, до програми приєдналися мережі готелів Hertz і Hyatt. Досить швидко інші авіакомпанії США запустили аналогічні програми. В результаті FFP – програми стали невід’ємним інструментом в маркетинговому арсеналі авіакомпаній світу.

Готелі

Спочатку великі мережі готелів були партнерами авіакомпаній у рамках FFP – програм. Але оцінивши потенціал AAdvantage, готелі замислилися про запуск власних програм. Мережа Holiday Inn першою запустила власну програму в січні 1983 року. Услід мережа Marriott запустила свою програму “Honored Guest Awards” в листопаді 1983 року. Нині усі великі готелі мають свої власні програми лояльності. У теж час участь в FFP – програмах авіакомпаній є головним пріоритетом, оскільки готелі дістають значно більше можливостей з точки зору залучення і утримання клієнтів.

Прокат автомобілів

Як і мережі готелів, прокатники автомобілів отримали перший досвід в області програм лояльності в якості партнерів авіакомпанії. Зокрема, Hertz була першою компанією по прокату автомобілів, яка приєдналася до програми AAdvantage в 1981 році, ставши одними з перших партнерів American Airlines. Власні програми лояльності компанії по прокату автомобілів почали запускати значно пізніше. Перша програма була запущена компанією “Національний прокат автомобілів” в 1987 році. Як і готелі, компанії по прокату автомобілів сконцентрували свої маркетингові зусилля на участі в програмах авіакомпаній, незважаючи на високі витрати на участь. Мандрівники стали ключовим драйвером для розвитку програм лояльності. Розширення зони охоплення за рахунок готелів, компаній по прокату автомобілів дозволило досягти синергетичного ефекту та істотно збільшити популярність подібних програм серед клієнтів. FFP – програми заклали основу для бурхливого розвитку поширення програм лояльності в різних сферах бізнесу.

Big Family – це мобільна програма лояльності, розроблена з метою максимальної зручності клієнта в економії його коштів і часу.

Завантажити додаток можна за посиланнями:

іOS – https://apple.co/2vWrYpQ

Android – http://bit.ly/2HRGNyr